Melancong Demi Cita

Melancong Demi Cinta adalah satu eksperimen sosial yang mempersembahkan segala ketejuraan kala melancong, dengan memberikan sentuhan segar pada pemulaan hubungan yang baharu. Siri dengan 10 bahagian ini berlangsung di 5 bandar berbeza di Asia - Kuching, Yogyakarta, Dalat, Kuala Lumpur dan Bohol. Sepanjang siri ini, para influencers akan mengikuti pengalaman dalam merasai citarasa sajian tempatan, menjelajahi destinasi yang hebat dan menghayati ke dalam budaya unik di bandar tuan rumah mereka, sambil zon selesa mereka akan dicabar dengan tiga janji temu (blind date). Selepas berjumpa dengan tiga pasangan romantik mereka, setiap influencer perlu memilih seorang untuk janji temu yang kedua. Adakah cinta akan berputik, atau akan hangat membara dan mungkin menyalakan hubungan yang baharu?

Cerita tentang Bandar, Makanan dan Cinta

Artikel

5 Kisah Percintaan, 5 Kota, dan Sajian Yang Dapat Menghangatkan Kisah Romantis

Dari Da Lat ke bandar Kuching, kenali lima orang yang masih bujang dalam pengembaraan epik janji temu (blind date) di sekitar Asia Tenggara.
Video

Video

Melancong Demi Cita | Momen Kenangan Bahagian III

Mariska dan Honey berkongsi momen kenangan dalam Melancong Demi Cinta, termasuk kesusahan, kepenatan dan momen menyayat hati juga.
Video

Melancong Demi Cita | Momen Kenangan Bahagian II

Tony dan Tahanee berkongsi momen kenangan dalam Melancong Demi Cinta dan tip mereka berkaitan janji temu termasuk beberapa momen memalukan.
Video

Melancong Demi Cita | Momen Kenangan

Honey, Samantha dan Mariska berkongsi momen kenangan mereka dalam Melancong Demi Cinta.

Panduan Janji Temu - Apa Yang Perlu Buat, Apa Yang Perlu Makan, Apa Kesalahan Yang Perlu Dielakkan

Video

Travel for Love | Dating Rules 101

Honey, Samantha dan Mariska berkongsi peraturan mereka untuk janji temu pertama

Kenali Influencers dan Apa Yang Mereka Suka Makan

Melancong Demi Cinta

Mariska

Mariska adalah seorang pemuzik sepenuh masa yang berketurunan Jawa, Cina dan Jerman. Dia juga merupakan penyanyi klasik yang gemarkan melukis. Lelaki idamannya adalah seorang yang kelakar dan sukakan cabaran sepertinya, tetapi sehingga kini radarnya masih rosak kala mencari lelaki, selalunya akan membawanya kepada ‘bad boys’. Adakah dia akan berjaya menjumpai lelaki yang sesuai dengannya, di Kuching?
Melancong Demi Cinta

Tahanee

Gadis yang cantik tetapi malang dalam percintaan, Tahanee adalah seorang yang mampu berdiri sendiri, kerana membesar tanpa ibu. Walaupun dia yang selalu selalu membuat keputusan dalam perhubungan, dia mencari seorang lelaki yang lebih tua yang mampu ‘menjinakkan’ dia. Adakah lawatan ke satu destinasi mengagumkan dapat mengeluarkan diri sebenar Tahanee, atau dengan memerlukan bantuan daripada seorang lelaki?
Melancong Demi Cinta

Tony

Tony adalah warga New York berdarah kacukan Korea dan Poland yang cintakan cabaran. Dia telah pindah ke Singapura sejak 1 tahun setengah lalu untuk melanjutkan kerjaya sebagai Konsultan Technologi. Dia suka gadis Korea, kerana dia kacukan Korea, dan sangat rapat dengan ibunya, seorang warga Korea. Adakah dia akan bertemu seseorang di Dalat, yang bakal berkongsi bahan jenaka?
Melancong Demi Cinta

Honey

Honey adalah seorang inginkan lonjakkan adrenaline yang suka taman tema. Dia terbuka dengan pengalaman baru dalam kulinari dan beraktiviti. Seorang yang percaya bahawa semua harus dicuba dua kali. Dia menggambarkan dirinya seorang berjaga-jaga dalam hubungan dan mudah kecewa. Adakan Bohol dapat membantu meruntuhkan dinding dia dan memberi peluang kepadanya membuat hubungan dalam kehidupan?
Melancong Demi Cinta

Samantha

Samantha adalah seorang romantik tidak berharap yang sedang mencari cinta. Dia mementingkan keluarga dan sangat bangga sebagai rakyat Filipina. Penggemar adrenaline ini suka sukan dan pantai, tetapi adakah luncur udara dan menyelam bersama jerung, akan membantu dia mencari teman sejiwa di KL?
Kongsi Resipi
Tutup

Kami menggunakan kuki untuk meningkatkan pengalaman pelayaran anda, untuk tujuan analisa dan menunjukkan tawaran yang dirumus khas dengan minat anda di laman kami atau di laman pihak ketiga. Untuk maklumat lanjut, sila rujuk kepada Polisi Kuki kami.

Dengan mengklik "Terima", anda bersetuju dengan penggunaan kuki dan teknologi serupa.